شرکت Epic Games سازندهی بازی پرطرفدار و مجلل Fortnite داخل سال ۲۰۱۸ فروشگاهی خصوصی ورزشهای دیجیتالی روش اندازی کرد تا با غول قدیمیبازار یعنی Steam هم چشمییواش. سرویس شرکت Valve از ۱۵ سال پیش به عنوان امر روای بازی های کامپیوتر شخصی شناخته میشود. اینک اپیک گیمز و ولو به رقابت شدید برای کسب سهم بیشتر در بازار عظیم دنباله میدهند، اما آمازون بدون سروصدا درحال دستور کار ریزی است و تا اینکه شاید هردو را شکست دهد.
آمازون از سالها پیش در پلتفرم خویشتن بازیهای کامپیوتر شخصی و کنسولهای بازی میفروشد. رویکرد غول تجارت الکترونیک تو سالهای گذشته آن چنان داخل معرض توجه نبود. درواقع آمازون بازیها را با یک کد کوشا سازی میفروشد تا کاربران آنها را در سرویس استیم فعال کنند. درنتیجه کاربرانی که به پشت بازیهای ارزان برنده هستند، میتوانند با کمیتفحص و ضربان وجو، برنامههای تخفیف و خرید ویژه را داخل آمازون رک کرده و ورزشها را ارزان تر از فروشگاههای دیگر تمهید کنند.صنعت بازی به نشانی یکی از ارشد ترین صنایع سرگرمی، فرصت برجسته درآمدزایی بیشتر برای آمازون است
صنعتی ورزش امروز به عنوان یکی از صنایع مشغولیت اصلی و ارشد جهان شناخته میشود. درون سال ۲۰۱۸، برای ابتدایی وعده در تاریخ، فروش بازیهای ویدئویی از معامله برترین فیلمهای سینمایی باکس آفیس بیشتر شد. آمازون میتواند به رویکرد کنونی دنباله داده و به استیم اجازهی امتدادی فقره روایی به خشکی امدن راسته بدهد. رویکردی که فروش شریک را در برخی بخشهای محدود مییواش. ازطرفی ظاهرا انبازی تحت مدیریت جف بزوس تصمیم دارد تا با دخول شدید بوسیله بازار ورزشهای ویدئویی، از فرصت عالی پیش آمده استفاده بطی ء.
آمازون در ابتدای ماه ساری اطلاع دادن کرد که تصمیم بوسیله ترقیی بازیهای ویدئویی اختصاصی دارد. آنها همچنین معارفه توسعهی پلتفرم استریم بازیهای ویدئویی را نیز اعلام کردند. درحال فراهم پلتفرم آنها با کد نام Project Tempo شناخته میشود و احتمالا تا ماه مه سال جاری رونمایی خواهد شد. سرویس متاخر به کاربران امکان میدهد تا ورزشهای اختصاصی آمازون را بخرند و داخل درخت سرو استریم اختصاصی همان شریک بازی کنند. آنها میتوانند قضیه بازی کردن خویشتن را هم از طریق سرویس محبوب توییچ به تعهد پرداخت بگذارند که آن هم عرشه مالکیت آمازون راحتی دارد.
تمامیقطعات پازل برای راه اندازی رقیب استیم ازسوی آمازون آماده هستند. سیستم قوی بازارچه، سرو بازی جذاب، استودیوهای بازی سازی و حتی پلتفرمیبرای اجرای ورزشها، در دست آمازون استراحت دارند. البته غول تجارت الکترونیک تاکنون با ملاحظه عمل کرده است و همگیی برنامههای خود را توضیح نمیدهد.
لندینگ پیج آمازون برای بازیهای ویدئویی، حالا چهار تب عام بخاطر PS4, Xbox, Switchو PC دارد. با کلیک روی معروفیت هریک از کنسولها، به صفحهای برای ابتیاع بازیهای آن کنسول راهنمایی میشویم. اگر روی PC کلیک کنید، عزب تجهیزات سخت افزاری موردنیاز گیمینگ را مشاهده میکنید. حتی اگر در آمازون به دنبال نام یک بازی خاص بگردید، ابتدا با نتایج ورزش مخصوص کنسولها روبه رو میشوید. حتی چنانچه آمازون نسخهی کامپیوتر شخصی بازی مذکور را هم بفروشد، فاتحه نتایج ورزش کنسولی عرضه داده میشود.
آمازون با رویکرد بالا تکاپو در مخفی کردن معامله بازیهای کامپیوتری ندارد. درواقع اگر نسخهی PC یک بازی تو وب سایت موجود باشد، میتوانید از صفحهی اختصاصی آن، نسخهی مذکور را انتخاب کنید. ازطرفی درنهایت سری ارائه و بازاریابی ورزشهای کامپیوتر شخصی تو آمازون با شیوهی آنها در ارائه و بازاریابی محتوای فیلم و موسیقی مغایرت زیادی دارد. این دسته بندیها در صفحات اختصاصی آمازون پرایم و آمازون موزیک همیشه تو بالای فهرست نوار کناری استراحت میگیرند. درنهایت ورزشهای ویدئویی و خصوصا بازیهای خصوصی کامپیوتر شخصی، چنین روندی را تجربه نمیکنند.
غیبت ورزشهای کامپیوتر شخصی در اپلیکیشن توییچ آمازون هم به صراحت دیده میشود. مشتریان آمازون پرایم از سال ۲۰۱۸ هرماه ورزشهای رایگانی را از آمازون گرفتن کرده اند که میتوانند ازطریق توییچ بوسیله آنها دسترسی داشته باشند. آمازون تاکنون ۱۵۰ بازی را به ارزش هزاران دلار به صورت مجانی عرضه کرده است که گیمرها نمیتوانند از طریق توییج انتصاب کنند. ازطرفی آنها هنوز توانایی بیع و اضافه کردن ورزش به هیئت دولتی شخصی را تو سرو مذکور ندارند.
کتابخانهی توییچ هنوز هدفی فراتر از عرضهی ورزش رایگان دارد. بسیاری از بازیکنان استیم اکنون کلکسیونای مجلل از ورزش درون اصالت دارند که تا اینکه اگر آنها را بازی نکنند، باز هم تمایلی بوسیله ساختن کتابخانهی جدید در درخت سروهای دیگر ندارند. آمازون با ساختن کتابخانه ای رایگان برای گیمرها، به ممارست آنها را بدون پرداخت هزینه، به درخت سرو خود جذب میبطی ء. گیمرها تنها با چند کلیک درون ایمیلی که ماهانه ارسال میشود، به مجموعهای از بازیهای رایگان دسترسی محسوس میکنند که هرجا و هر زمان، برازنده دانلود و نصب هستند. هرچه زمان سپری شده تو توییچ ازسوی کاربران بیشتر شود، در زمان رونمایی از درخت سرو سودا بازی آمازون، هدایت آنها راحت خیس خواهد بود.آمازون پیش از رونمایی رسمیاز فروشگاه بازی، همهی اجزای موردنیاز گیمرها را آماده میبطی ء
آمازون داخل جدیدترین دور از عرضهی ورزشهای رایگان به کاربران، بوسیله فدایی از آنها پیشنهاد میکند که یک اپلیکیشن جدید موسوم به Amazon Games دانلود کنند که مدیریت و نصب ورزشهای رایگان را اجرا میدهد. شاید این اپلیکیشن بوسیله مرور به روزرسانی شده و به یک فروشگاه ورزش تبدیل شود. البته درحال حاضر آمازون هیچ اطلاعی از پروگرام های آتی آن منتشر نکرده است. حتی داخل وب سایت رسمیجدید شرکت بوسیله نام Amazon Games برای پروژههای آتی بازی نیز اشارهای به پروگرام های آتی اپلیکیشن نمیشود.
استراتژی کنونی آمازون برای بازار بازیهای ویدئویی، به نوعی عکس استراتژی گوگل محسوب میشود. گوگل استادیا به صورت یک اپلیکیشن عالی رونمایی شد، ولی ورزشهای کمیدرون آن پیشگاه داشتند. حتی بسیاری از بازیهای عام سرویس نیز چند ماه دیگر تا رونمایی رسمیفاصله دارند. به علاوه بسیاری از استعدادهای حیاتی در سرو استادیا گنجانده نشده است. درنتیجه جامعهی گیمرها استقبال خوبی از سرویس گوگل نشان داده اند. درواقع تنها ارائه کردن مکانی برای بیع ورزشها، کافی نیست. آن هم در بازار پررقابتی که حریفان، ورزشهای بیشتر را با ابزارهای تماس و اشتراک گذاری بهتر و مجموعهای عظیم برنده از بازیکنان، ارائه میکنند.مقالههای مرتبط:آمازون با پلتفرم ابری Tempo به صنعت ورزش میآیدآمازون در تفکر حضرت گسترده تر در بازار ورزشهای رایانهای است
آمازون ظاهرا تصمیم دارد تا برخلاف گوگل مبدا هرآن چه که گیمرها حاجت دارند را پیش از رونمایی از فروشگاه بازپسین خود بسازد. یکی از اولین بازیهای انحصاری آمازون بوسیله نام New World داخل ماه اوت سال جاری برای کامپیوترهای شخصی منتشر میشود. کاربران زمان حال میتوانند این ورزش را پیش بیع کنند. تو جزء پیش معامله بوسیله کاربران اطلاع دادن میشود که ورزش نه ازطریق یک فروشگاه، بلکه ازطریق کتابخانهی ورزش و یواش افزار وب سایت آمازون در دسترس کاربر استراحت خواهد گرفت. هیئت دولتی مذکور، نسبت به کتابخانهی مدرن توییچ بسیار قدیمیاست.
برای شرکتی که سرمایه گذاریهای عظیمیدر صنعت ورزشهای ویدئویی انجام میدهد و بیش از همگی با ابتیاع آنلاین محصول، درآمدزایی میکند، حاضر بودن توسعهی یک فروشگاه دیجیتالی بازی، غم اکنون هم بی سابقه به نظر میرسد. اگرچه آمازون هنوز هیچگاه وقوف رسانی رسمیبخاطر ترقیی رقیب استیم ارتکاب نداده است و پاسخی هم به رسانهها نمیدهد، اما ظاهرا این طور اقدامیاجتناب ناپذیر خواهد بود.
آمازون امروز تقریبا داخل تمامیحوزههای صنعت بازی حضرت دارد. از استریم کردن بازی تا پخش و انتشار بازی ها، همه شاهد حضور این غول دنیای فناوری هستند. درواقع تمامیقطعات مورد احتیاج بخاطر فروش یمین بازیها آماده هستند. تنها باید منتظر باشیم تا مشارکت همگیی آنها را داخل جای خود صبر دهد و با بی قراری خیساندن یواش.بیشتر بخوانید:اخراج سه گانه کارمند آمازون بعد انتقاد از شرایط انبارهای این شرکتآمازون ۷۵هزار نیروی متاخر استخدام میکندکارگران آمازون از شرایط نامناسب فرمان در انبارهای این شرکت در دوران شیوع کرونا میگویندآمازون آزمایشگاه اختصاصی بخاطر امتیاز ویروس کرونا داخل میان کارمندان طرز اندازی میکندبیش از یک میلیون کاربر استیم دارای هدست واقعیت رمزی هستند